Universal Credit to rządowy system świadczeń, którego celem jest wspieranie osób o niskich dochodach lub pozostających bez pracy.
Miał on połączyć lub zastąpić sześć innych świadczeń, w tym jobseeker’s allowance, child tax credit i housing benefit, i zaczął być wprowadzany w urzędach pracy w 2013 roku.
Jest to zasiłek uzależniony od wysokości dochodów, przeznaczony dla osób w wieku produkcyjnym, które osiągają niskie dochody.
Nowy rok finansowy rozpoczyna się 6 kwietnia i od tego dnia Universal Credit oraz szereg innych świadczeń wzrośnie o 3,1%. Należą do nich:
- Universal Credit
- Jobseeker’s Allowance
- Personal Independence Payment (PIP)
- Disability Living Allowance (DLA)
- Employment and Support Allowance (ESA)
- Income Support
- Attendance Allowance
- Housing Benefit
- Child Benefit

Nowe stawki miesięczne Universal Credit na rok 2022/23
Single
Osoby samotne poniżej 25 roku życia: 265,31 GBP (z 257,33 GBP)
Osoby samotne powyżej 25 roku życia: 334,91 GBP (z 324,84 GBP)
Couple
Wspólni wnioskodawcy oboje poniżej 25 roku życia: 416,45 GBP (z 403,93 GBP)
Wspólni wnioskodawcy, jedno lub oboje w wieku 25 lat lub więcej: 525,72 GBP (z 509,91 GBP)
Child elements
Pierwsze dziecko (urodzone przed 6 kwietnia 2017 r.): 290 GBP (z 282,60 GBP)
Pierwsze dziecko (urodzone 6 kwietnia 2017 r. lub później) lub drugie i kolejne dziecko (w przypadku zastosowania wyjątku lub przepisów przejściowych): 244,58 GBP (z 237,08 GBP).




