Ministrowie wprowadzają szereg zmian wizowych dla osób przybywających do Wielkiej Brytanii i członków ich rodzin w celu ograniczenia legalnej imigracji.
Wzrost minimalnego wynagrodzenia wymaganego od osób przybywających na podstawie Skilled Worker Visa, z 26 200 do 38 700 funtów, zacznie obowiązywać od 4 kwietnia.
Tydzień później w górę pójdą również płace wymagane od osób chcących sprowadzić rodzinę do Wielkiej Brytanii.
Od 11 kwietnia brytyjscy pracownicy będą musieli zarabiać co najmniej 29 000 funtów rocznie, aby sprowadzić osoby pozostające na ich utrzymaniu z zagranicy do Wielkiej Brytanii na podstawie wizy rodzinnej. Stanowi to znaczny wzrost w porównaniu z dotychczasową minimalną pensją w wysokości 18 600 funtów.
Próg ma wzrosnąć jeszcze bardziej, do 34 500 funtów, zanim ostatecznie osiągnie 38 700 funtów w 2025 roku.
Seria petycji opublikowanych na Change.org, sprzeciwiających się reformom, zgromadziła do czwartku 153 857 podpisów.
Ministrowie wprowadzają nowe ograniczenia po tym, jak w 2022 r. migracja netto do Wielkiej Brytanii osiągnęła rekordowy poziom 745 000, w znacznym stopniu napędzany przez przybyszów z Ukrainy i Hongkongu.
Burmistrz Londynu ostrzegł jednak przed szkodami, jakie niektóre reformy wizowe wyrządzą brytyjskiej gospodarce i sile roboczej.
Campaign for Science and Engineering również alarmuje o skutkach nowych ograniczeń.
CaSE ostrzega, że wzrost minimalnego wynagrodzenia wymaganego od osób przybywających na podstawie Skilled Worker Visa może mieć „bezpośredni wpływ” na rekrutację międzynarodowych talentów do sektorów nauki, technologii, inżynierii i matematyki w Wielkiej Brytanii.
Grupa, której członkami jest 114 organizacji naukowych, w tym przedsiębiorstwa, uniwersytety, stowarzyszenia i organizacje charytatywne, a także indywidualni naukowcy i inżynierowie, wzywa rząd do przyjęcia szeregu środków, takich jak zmniejszenie początkowych kosztów wiz brytyjskich, zwiększenie elastyczności wizowej i złagodzenie wpływu zmian wizowych na studentów i uniwersytety.




