Płaca minimalna wymagana od pracowników, którzy chcą sprowadzić partnera do Wielkiej Brytanii z zagranicy, niebawem wzrośnie.
Od 11 kwietnia Brytyjczycy będą musieli zarabiać co najmniej 29 000 funtów rocznie, aby „sponsorować” członka rodziny w Wielkiej Brytanii. Jest to wzrost z 18 600 funtów.
Próg ten ma wzrosnąć ponownie do 34 500 funtów jeszcze w tym roku, a następnie do 38 700 funtów na początku 2025 roku.
Prawnik ds. imigracji Sarah Gogan, partner w Harbottle & Lewis, powiedziała, że zmiany sprawiają, że brytyjskie wymagania płacowe dotyczące wiz dla małżonków są „jednymi z najsurowszych na świecie” i „grożą oddzieleniem gorzej zarabiających Brytyjczyków od ich rodzin”.
Jest to część działań Home Office mających na celu ograniczenie legalnej migracji.
Inne zmiany obejmują podwyższenie wymaganego wynagrodzenia dla osób przybywających do Wielkiej Brytanii na podstawie Skilled Worker Visa – z 26 200 do 38 700 funtów.
Reformy, które ograniczają zagranicznym pracownikom służby zdrowia możliwość sprowadzania rodzin do Wielkiej Brytanii i wymagają od dostawców opieki zarejestrowania się w Care Quality Commission (CQC), jeśli sponsorują migrantów, weszły w życie 11 marca.
Partia Pracy zapowiedziała, że dokona przeglądu zmian, jeśli dojdzie do władzy po wyborach powszechnych.
Rząd argumentował, że znaczny wzrost progów płacowych jest konieczny, aby obniżyć rekordowe poziomy migracji do Wielkiej Brytanii. Krytycy twierdzą jednak, że będzie to oznaczać, że tylko najbogatsze 30% pracujących Brytyjczyków będzie mogło sprowadzić swoich partnerów z zagranicy.
Think tanki The Entrepreneurs Network i Startup Coalition napisały wspólny list do ministra spraw wewnętrznych Jamesa Cleverly’ego, argumentując, że nowe zasady nie będą „wykonalne” dla niektórych firm, zwłaszcza startupów technologicznych.
Zaapelowali oni do rządu, aby zezwolił na wliczanie kapitału zakładowego, często oferowanego przez startupy swoim pierwszym pracownikom, do wymogów płacowych.




